L'Empire de Médor
L'empire de m‚dor is een satirische ontdekkingsreis door het universum van de hondenliefhebber. Door systematisch de industrie die inspeelt op de liefde voor de trouwe viervoeter onder de loep te nemen, heeft Moullet een absurdistische film gemaakt, die laat zien hoe dierenliefde voor veel mensen een soort plaatsvervangende religie is geworden. Hij neemt ons mee naar hondenkappers en schoonheidswedstrijden en verkent het terrein van gedroogd hondevoer tot geavanceerde schepjes om uitwerpselen mee te verwijderen. Door het gedetailleerd in beeld brengen van al die snufjes en foefjes om het leven van het huisdier zo aangenaam mogelijk te maken, uit Moullet tevens een nauwelijks verholen kritiek op de consumptiemaatschappij.