Malavoune Tango
Op Mayotte, het enige eiland op de Comoren dat nog Frans is, leidt een groep jonge mannen een schaduwleven, opgejaagd door de politie. Ze zijn geboren op dit eiland ten noorden van Madagaskar, maar sommigen hebben zelf niet het Franse staatsburgerschap. De enigen op wie ze kunnen vertrouwen, zijn hun honden.
Ondertussen wordt de enige plek waar ze zich thuis voelen – het bos langs de mangrove – gekapt. “We zijn hier noch daar, noch in Frankrijk, we zijn gewoon verloren.” Deze invoelende film, ruw en teder tegelijk, laat met uitstekend camerawerk zien hoe de honden hun reddingslijn vormen in een kolonie waarin ze niet mogen bestaan.