Pornografie, van eros tot megabyte
Pornografie was tot voor kort een controversieel onderwerp. Vooral in de jaren zeventig liep de discussie onder invloed van de vrouwenbeweging hoog op. Er werd gevreesd voor schadelijke effecten van pornografie op mannen, kernachtig samengevat in de leuze 'porno de theorie, verkrachting de praktijk'. Inmiddels wordt het onderwerp genuanceerder benaderd, is het verbod op pornografie voor personen ouder dan achttien jaar opgeheven en bieden computers nieuwe, interactieve pornografische mogelijkheden. Toch speelt de consumptie van pornografie zich nog steeds af in de schemerzone van openbaarheid en schaamte. PORNOGRAFIE - VAN EROS TOT MEGABYTE gaat in op de discrepantie tussen enerzijds de juridische en maatschappelijke aanvaardbaarheid van pornografie en anderzijds de morele veroordeling ervan.