The Grown-Ups
Al veertig jaar gaan Anita, Rita, Ricardo en Andrés naar een school voor kinderen met het syndroom van Down. Na al die jaren begint het veilige en vertrouwde te vervelen. Ze zijn de 45 gepasseerd, en het werk in de bakkerij van de school is voor sommigen van hen geen uitdaging meer. Ook op persoonlijk vlak lonkt de vrijheid. Neem Anita en Andrés: zij zijn verliefd. Maar waar kunnen de geliefden, die nog bij hun familie inwonen, een rustig plekje vinden om samen te zijn? Ze dromen van trouwen en een gezin. De maatschappij waarin ze leven is echter niet ingericht op hun verlangen naar meer zelfstandigheid. Ondanks de trainingen die ze krijgen om 'bewuste volwassenen' te worden, blijven de vier tot hun frustratie afhankelijk van de beslissingen die anderen over hun leven nemen. Regisseur Maite Alberdi neemt ons met intieme, commentaarloze observaties mee in de microkosmos van deze vier 'jongvolwassenen.' Een ontroerend en soms confronterend portret, met compassie en oog voor compositie gemaakt.