Nora Noh
Ze is 84 en draagt nog steeds valse wimpers. Nora Noh, Zuid-Korea’s eerste modeontwerper en de onbetwiste Coco Chanel van de Zuid-Koreaanse mode, timmert al zestig jaar aan de weg. Haar leven valt samen met de ingrijpende verwestersing van de Zuid-Koreaanse cultuur en de emancipatie van Zuid-Koreaanse vrouwen. Noh ontleende haar naam zelfs aan de eigengereide heldin Nora uit het Noorse toneelstuk . Ook internationaal oogstte Noh lof. Haar elegante ontwerpen sierden de covers van en . Tijd voor een retrospectief dus, en hoe anders dan in de vorm van een modeshow? Geassisteerd door de gedreven jonge styliste Seu Eun-young begint Noh met de voorbereidingen. De samenwerking gaat echter niet van een leien dakje. Vlot gemonteerde archiefbeelden van Zuid-Korea in de jaren veertig, vijftig en zestig worden afgewisseld met interviews met oude klanten, filmsterren en mode-experts die vertellen wat Noh’s kleding voor hen betekent. Noh ontwierp en ontwerpt nadrukkelijk voor werkende vrouwen: "Haar kleren voelden comfortabel en bevrijdend", stelt één van haar bewonderaars. Noh zelf kijkt in voice-over terug op haar mislukte huwelijk als tiener en de daaropvolgende lange carrière. Reconstructies van sleutelscènes uit haar leven illustreren Noh’s voor die tijd ongewone onafhankelijkheid. Ondertussen komt de dag van de show naderbij.