Dabbawallahs
Elke dag sjouwt een groot aantal lunchbezorgers (dabba wallahs) door Bombay met honderd kilo voedsel op het hoofd. De werkende man hecht eraan dat zijn eigen vrouw het voedsel bereidt, en niet onverhoopt iemand van een lagere kaste. De dabba wallah distribueert vervolgens deze lunch via een ingenieus netwerk. De baas van het lunchbezorgbedrijf labelt nog eigenhandig met een letter de lunchboxjes. Analfabete medewerkers zijn die letters in de loop der tijd gaan herkennen, vertelt hij desgevraagd. Af en toe verkoopt hij ook wat kippen, als de zaken wat slechter gaan, want steeds meer mannen kiezen ervoor de traditie van het kastensysteem te negeren en uit te wijken naar de bedrijfskantines. Een van de echtgenotes bereidt daarentegen al 22 jaar de gerechten voor haar man, waarin kurkuma en kruidnagelen, ‘tegen hoest en verkoudheid‘, zijn gemengd. De filmmakers schetsen door middel van portretten een beeld van een langzaam uitstervend fenomeen.