After Your Revolt, Your Vote!
Na de volksopstand van oktober 2014 bereidt Burkina Faso zich voor historische verkiezingen. Voor het eerst zal het land via de stembus zijn eigen regering kiezen.
De beweging ‘De Burgerbezem’, de voornaamste kracht achter revolte die leidde tot het aftreden en de vlucht van voormalig president Blaise Compaoré, speelt een belangrijke rol in het betrekken van jonge mensen en waarnemers in de strijd voor echte democratie. Als onderdeel van een aanstekelijke campagn trekken tientallen jongeren met hun boodschap door de straten van Ouagadougou; soms met grote strijdkreten over vrijheid en het vaderland, soms met geestige hiphopteksten en natuurlijk met heel veel muziek.
De camera volgt een aantal van hen en registreert nauwgezet hun pogingen om hun landgenoten naar de stembus te krijgen, voor welke partij dan ook. Het enthousiasme en de onvermoeibaarheid van deze jongeren laat de kijker achter met een groeiend besef van hoe moeilijk het is om een goed werkend politiek systeem op te tuigen.