I Want My Money Back
De Nederlandse filmmaker Leo de Boer kon der verleiding niet weerstaan: hij belegde veel geld in aandelen. En verloor. Nog erger: het geld was eigenlijk van zijn zoon Michael. Nu wil Leo dat geld terug. Maar moet hij verder met beleggen of niet? In deze introspectieve film gaat hij op zoek naar de achtergronden van de verleiding van het gokken. En waarom lukt het andere mensen wel om op deze manier rijk te worden en hem niet? In gesprekken met economisch deskundigen en professionele beleggers probeert Leo het geheim van goed beleggen te ontrafelen en vraagt hij zich af wat het verschil is tussen zijn handelen en dat van de banken die de financiële crisis veroorzaakten. Ook bezoekt hij lotgenoten die duizenden en soms miljoenen euro's verloren door piramidespellen of andere vormen van speculatie. Deze tragikomische zoektocht toont hoe mensen met financieel verlies omgaan en wat geld of hebzucht betekent in ons leven. De ontwikkelingen in de kredietcrisis zorgden dat veel mensen niet meer vertrouwen op het huidige financiële systeem en mensen als Leo ontgoocheld achterblijven. Intussen wil Michael een scooter kopen. Lukt het zijn vader om op te biechten dat de helft van Michaels vermogen is verdampt?