Blood Relation
Begin jaren veertig, toen ze veertien jaar oud was, verdween Pnina in de buurt van haar huis in wat nu Isra\'ebl is. Jaren later begon ze brieven te sturen naar haar familie. Ze bleek te zijn getrouwd met een Arabier en kinderen te hebben gekregen. Of ze gevlucht was of ontvoerd, is nooit duidelijk geworden. Regisseur Noa Ben-Hagay vond de brieven van haar groottante Pnina en liet haar oom, een gepensioneerde kolonel van de Isra\'eblische inlichtingendienst, de onbekende familie in de Palestijnse gebieden achterhalen. \i Blood Relation\i0 volgt de verschillende ontmoetingen tussen de leden van deze Joods-Arabische familie over een periode van drie jaar terwijl ze dan weer in Isra\'ebl, dan weer in Nablus afspreken. Soepel gaat het allemaal niet. De Arabieren vragen hun familie om hulp voor werkvergunningen en de Isra\'ebli's voelen zich gebruikt. De gesprekken van de regisseur met familieleden van beide zijden illustreren hoe moeilijk het kan zijn om mensen met zulke uiteenlopende en conflicterende achtergronden bij elkaar te brengen. De regisseur begint te twijfelen: had ze haar oom wel contact met hun Arabische familie moeten laten opnemen? En als verzoening binnen \'e9\'e9n familie al zo moeizaam gaat, wat betekent dat voor de nationale verzoening van volkeren in het Midden-Oosten?