The Still Side
Een verlaten vakantieresort, ergens voor de kust van Mexico. Tussen de betonnen overblijfselen van een hotel en een pretpark wint de natuur gestaag terrein. Uit onzichtbare speakers klinken wervende teksten, die bezoekers moeten lokken naar spectaculaire attracties. Maar er is geen mens te bekennen. De oceaan beukt op de kust en de wind heeft vrij spel.
Terwijl de camera voorzichtig deze verlaten beschaving verkent, klinken in de voice-over de stemmen van een jonge vrouw en man. In tastende gesprekken behandelen ze verschillende onderwerpen, van het bestaan van een mysterieus zeemonster tot niet ingeloste beloftes van vrijheid en vooruitgang.
Tekst en beeld verhouden zich op speelse wijze tot elkaar. The Still Side is een poëtische film die de kijker uitnodigt zich open te stellen voor de schoonheid van verval. Staat dit afbrokkelende hotel, gebouwd in een tijd van hoopvol en ongebreideld kapitalisme, voor de uitwassen van het neoliberalisme? Of kijken we simpelweg naar de almacht van de natuur?