We Need Hobbies
De Duitse regisseur Matthias Luthardt volgt in zijn film WE NEED HOBBIES tijdens de zomer van 2003 drie stellen die actief zijn als video-amateurs voor het ‘open kanaal’ van een lokale zender. De verbetenheid waarmee ze door middel van hun uitzendingen hun routineuze levens betekenis proberen te geven, heeft een tragi-komisch effect. Luthardt filmde de stellen zowel tijdens de voorbereidingen op hun uitzendingen als in hun dagelijks bestaan. Adèle’s wijsheid ‘Hobby moet hobby blijven en geen stress veroorzaken’, lijkt in tegenspraak met de taferelen die Luthardt registreerde.