Haiti: coup de grace?
Op 30 september 1991 vond er op Haïti een staatsgreep plaats die de gekozen president Jean?Bertrand Aristide drie jaar ballingschap bezorgde. Haiti: coup de grace? volgt de president vanaf het moment van zijn afzetting tot aan zijn terugkeer in 1994. De filmmakers reisden met hem mee naar de Verenigde Staten, Midden Amerika en Europa. Ook bezochten zij in deze periode Haïti, waar het repressieve regime circa vele Haïtianen martelde en vermoordde. De terugkeer van Aristide naar Haïti is voor de filmmakers geen reden tot vreugde. In ruil voor zijn terugkeer, zo geloven de filmmakers, heeft Aristide grote concessies gedaan aan het Amerikaanse politieke establishment. Volgens hen maakte Aristide een ontwikkeling door van "gewone priester voor de armen" naar "een dierbaar symbool van het neo?liberale Amerikaanse beleid". De filmmakers zijn uiterst teleurgesteld in de man waarop zij ooit hun hoop vestigden.