Dzien za dniem
Herinneringen van twee tweelingzussen die hun hele leven vrachtwagens met stenen hebben uitgeladen op bouwplaatsen. Ze komen uit een gezin met tien kinderen. Ze hebben lange tijd voor hun jongere broertjes en zusjes moeten zorgen. Hun levensloop loopt parallel met de economische en sociale ontwikkelingen in Polen. Hun vader kwam pas in de jaren vijftig terug naar Polen, onwetend van het feit dat de oorlog voorbij was.