Tracking Down Maggie: The Unofficial Biography of Margaret Thatcher
"Ik wilde erachter komen wat voor persoon zij nu precies is. Ik wilde naar haar kijken als naar een menselijk wezen." Aldus de Engelsman Nick Broomfield die Margaret - Maggie - Thatcher wekenlang achtervolgde tijdens haar internationale promotietoer voor haar autobiografie. De 'iron lady' kon het kat-en-muisspel niet waarderen en negeerde Broomfield volledig, wat tot amusante scènes leidde. Thatchers tegenstand is begrijpelijk want Broomfield is zeer bedreven in het 'debunken' van bekende personen, zoals hij bijvoorbeeld bewees met zijn film over de Zuidafrikaanse, nazistisch geïnspireerde Boerenleider Eugene Terreblanche. Ondanks Thatchers tegenwerking slaagt de hardnekkige Broomfield erin een scherp portret van haar te schetsen. Interviews met vroegere klasgenoten, buren en haar kapper geven een onthullend beeld van Thatchers karakter. Ook ontrafelt hij in de film de dubieuze zakelijke transacties van haar zoon Mark, die zich puissant verrijkte in de schimmige wereld van de internationale wapenhandel.