Expecting
De Afghaanse Jawed ontmoette de Kosovaarse Dashurije in de vluchtelingenopvang in Brussel. Sindsdien hebben ze alleen elkaar, in de langdurige strijd voor een verblijfsvergunning. Na een hongerstaking van negentien dagen kreeg Jawed toestemming om zes maanden in België te blijven. Inmiddels is Dashurije zwanger en wacht het jonge stel alweer maanden op een antwoord voor de verlenging van hun verblijfsvergunning. Het lijkt erop dat het leven als illegale immigranten nog zwaarder is dan het leven dat ze ontvluchtten. Jawed kwam op zijn zestiende vastgebonden onder een vrachtwagen van Afghanistan naar Europa. Dashurije kon het haast niet geloven toen ze dat hoorde, vertelt ze, maar nu blijkt dat de echte beproevingen nog moesten komen. Door zijn hongerstaking heeft hij een schuld bij het ziekenhuis, maar ze hebben niet eens genoeg geld om te eten. De voedselpakketten die ze krijgen voor twee weken, bevatten nauwelijks middelen om vier dagen door te komen. Maar het ergst is het wachten op de papieren, zegt Dashurije: "Daar gaat je hoofd kapot van." Het karakter van de eerst zo verliefde Jawed verandert door de stress, en daarmee ook hun relatie. Maar ook het lot van hun zoon is onzeker, als na zijn geboorte blijkt dat ze zonder geld zelfs voor hem geen hulp kunnen verwachten.