Z miasta Lodzi
Een film over het dagelijkse leven in Lodz, het centrum van de textielindustrie. Door beelden te laten zien van de straat, de fabriek en een concert in het park tracht Kieslowski de specifieke atmosfeer van Lodz op te roepen en bepaalde problemen van haar inwoners aan te roeren.