Awake in a Bad Dream
Bij Ingrid, Vicky en Sabrina toont borstkanker zich in verschillende gedaanten. De vaak zware en pijnlijke behandelingen die zij ondergaan zijn een tijdelijke etappe naar de gehoopte genezing die zo weer in ziekte om kan slaan. Maar ook hun gevoel voor eigenwaarde staat op het spel. Ze voelen zich in hun vrouwelijkheid aangetast, beschadigd en onzeker.
Awake in a Bad Dream laat op zeer persoonlijke en intieme wijze zien hoe de vrouwen en hun partners na de diagnose proberen weer vat te krijgen op het leven. Zonder commentaar of interviews volgt de film hen tijdens de behandeling in het ziekenhuis, waar ze voor onvermijdelijke en pijnlijke keuzes gesteld worden. Hoe rapen ze de scherven weer bij elkaar, en wie helpt hen daarbij? Hoe dragen zij en hun partners de angst om een onzekere toekomst? Met de moed der wanhoop gaan ze de ziekte vol uithoudingsvermogen en humor te lijf, toont deze ode aan de energie en weerbaarheid van vrouwen.