Into Darkness
De kleine Marokkaanse Mohamed is zeer slechtziend; het is het gevolg van een erfelijke aandoening die uiteindelijk tot blindheid leidt. Zijn familie is arm en de toekomst lijkt uitzichtloos, doordat ook tien andere familieleden aan deze aandoening lijden, onder wie Mohameds vader. Deze ziet zich genoodzaakt te gaan bedelen en lijdt zeer onder het feit dat hij door zijn blindheid niet in staat is zijn familie te onderhouden. Ook Mohameds tante Naïma is blind. Zij studeert in Marrakech en hoopt ooit een goed inkomen te verdienen, maar haar streven lijkt tevergeefs als blijkt dat ze de noodzakelijke studiemiddelen niet kan bekostigen. De moeder van Mohamed kan wel zien – zij is dan ook de spil van het huishouden. In dit korte, intieme portret kijken we naar het gezin vanuit het perspectief van Mohamed, soms letterlijk, wanneer het beeld vaag wordt alsof de filmmaker ons door zijn ogen laat kijken. Mohamed droomt ervan dat zijn ogen beter zullen worden, maar de angst dat hij toch volledig blind zal worden, is groot. Ondanks alles is het gezin optimistisch; hun geloof is sterk, net als hun onderlinge band. Met de schaarse middelen die hen ter beschikking staan, maken ze het beste van hun leven.