Mechanical Love
De zoektocht naar de rol van robots in onze huidige en toekomstige samenleving brengt regisseur Phie Ambo naar Japan, waar professor Hiroshi Ishiguro onderzoekt hoe menselijk robots kunnen worden. Ishiguro heeft reeds een levensechte kloon van een bestaand mens gemaakt, in dit geval van Ishiguro zélf. Ambo ondervraagt Ishiguro en filmt hem tijdens discussies met zijn studenten. Ambo bezoekt daarnaast ook bejaarde vrouwen in Duitsland en Italië, die robots in de vorm van een zeehond als gezelschapsdier hebben gekregen. Robots rukken op in onze huizen. Maar zijn ze ook een aannemelijk substituut voor menselijke liefde?