Low & Clear
De vrienden J.T. van Zandt en Alex Hall delen een passie voor vissen, maar verschillen verder van elkaar als dag en nacht. Voor J.T. is vissen een vorm van meditatie. Hij komt tot rust op het water. Voor Alex is vissen het najagen van een constante kick: hoe groter de vis hoe beter. Tienduizenden keren liet hij zich met zijn gevangen vissen fotograferen. De manier waarop ze vissen weerspiegelt hun karakters, wat weer resoneert in de filmstijl. Als de camera J.T. volgt gaat dat zacht en traag, zowel in beeld als geluid. Terwijl in het geval van de onvoorspelbare Alex de opeenvolgende, hoekige shots nauwelijks bij te houden zijn, vergezeld van het oorverdovende geluid van een motorzaag. Tijdens een winterse vistrip in Canada komen de twee vrijbuiters erachter dat hun levens steeds verder uit elkaar zijn gelopen. In het water, omgeven door de besneeuwde Canadese bergtoppen, en in de bedompte kleine motelkamer blijken de verschillende levensstijlen en karakters van de twee mannen met elkaar te botsen. De documentaire is een humoristisch en ontroerend portret van twee koppige mannen, die stiekem niet voor elkaar onder willen doen. Zullen ze na deze trip ooit nog eens samen vissen?