Lost Course
Het vissersdorp Wukan in de Zuid-Chinese provincie Guangdong kwam in september 2011 in het nieuws, omdat de bewoners massaal in opstand kwamen tegen de lokale bestuurders, die betrokken bleken te zijn bij het illegaal verkopen van land dat in gezamenlijk bezit van de gemeenschap was. Debuterend filmmaker Jill Li won het vertrouwen van de protesterende bewoners. Van nabij volgde ze hun strijd gedurende zes jaar waarin de hoop op een nieuw, rechtvaardig bestuur en loyaliteit aan de centrale overheid in Beijing uiteindelijk plaatsmaken voor desillusie.
Haar focus ligt op enkele sleutelfiguren in de opstand, onder wie de wat oudere Lin. Bij door de bewoners georganiseerde verkiezingen wordt zij als voorzitter gekozen van een nieuwe dorpsraad. In de jaren daarna slaat de stemming echter om. Het lukt de nieuwe raad niet om het geconfisqueerde land terug te krijgen, en de illegale grondtransacties blijven gewoon doorgaan. Zijn de nieuwe bestuurders net zo corrupt als de vorige? Er volgen arrestaties en de raad verliest het vertrouwen van het volk. De weg naar echte democratie blijkt vol hobbels en gaten.