Farewell to Hollywood
In een terugkerend, poëtisch beeld schommelt de zeventienjarige Regina Diane Nicholson tussen hemel en aarde op een adembenemend hoge klif aan zee. De jongensachtige 'Reggie' worstelt met kanker, haar ouders en het verwezenlijken van haar filmdroom, en maakt indruk door haar liefdevolle, krachtige, vroegwijze persoonlijkheid en morbide gevoel voor humor. Samen met regisseur Henry Corra, die een belangrijke bijrol vervult in de film, werkt ze aan een portret van zichzelf en de strijd met haar ziekte. De aanvankelijke aandacht voor Reggie maakt echter al snel plaats voor een uit de hand lopend conflict tussen haar en haar ouders, naarmate de zieke Reggie een nauwere band ontwikkelt met Henry, die haar op een volwassen manier serieus neemt. Ronduit dramatisch zijn de gebeurtenissen na Reggie's achttiende verjaardag, als ze haar eigen beslissingen kan nemen. De film is een documentair, poëtisch sprookje over liefde en dood, vasthouden en loslaten, dat uitnodigt tot discussie over de relatie tussen maker, onderwerp en familie. Een eclectische mix aan beelden met de intimiteit van een videodagboek of home movie, gedraaid door zowel Henry als Reggie, aangevuld met hun sms-conversatie, korte shots uit haar favoriete speelfilms en sprookjesachtige scènes met singer-songwriter liedjes, vormen samen een hartverwarmend, maar ook hartverscheurend en controversieel monument voor Reggie.