Popeye zeilt de Stille Oceaan op, op zoek naar een gevecht met de Japanners. Wanneer hij een Japanse vissersboot tegenkomt, staat hij klaar om het gevecht waar te maken. De Japanners bieden hem echter een vredesakkoord aan. Popeye ziet hier wel wat in, maar zijn de Japanners man van het woord?