De documentaire Reves et Silences beweegt zich tussen het dagelijks bestaan van een Palestijnse vluchtelinge in Jordanie en het mystieke gedachtengoed van een religieuze volksvertegenswoordiger. De film probeert de tegenstellingen bloot te leggen tussen het moderne Islamitische politieke denken en het alledaagse bestaan van deze gevluchte vrouw. Terwijl de militaire en politieke conflicten tussen het Westen en de Arabische Moslimwereld doorgaan en Arabische politieke bewegingen hun ideologische argumenten vernieuwen, probeert de documentaire deze conflicten en argumenten in de alledaagse werkelijkheid te plaatsen teneinde steriele abstracties te vermijden. Reves et silences confronteert het politieke en sociale denken van de vertegenwoordiger met de problemen van de vrouw: economische onzekerheid, een beperkte opleiding, verstoorde dromen over nationale bevrijding, beperkingen van haar persoonlijke en sociale vrijheid als vrouw, enzovoort. De film neemt afstand van de obscure ideeen van het fundamentalisme en van het geweld van de conflicten tussen het Westen en de Islam. Reves et Silences probeert een meer menselijk standpunt te verdeigen dat de problemen van het Midden-Oosten op een andere manier bekijkt, ondanks het feit dat de film werd gedraaid tijdens het hoogtepunt van de Golfcrisis en werd voltooid toen de Golfoorlog zijn vreselijke tol van lijden en vernietiging in de regio reeds had opgeeist.