The Other Side of Aids
‘Na meer dan 20 jaar en 120 miljard dollar, geïnvesteerd in aids-onderzoek, kunnen wetenschappers vandaag nog steeds niet uitleggen hoe of waarom hiv de veroorzaker is van aids.’ Dit is misschien nog wel de minst shockerende tekst die regisseur Robin Scovill aandraagt in zijn documentaire die alle bestaande, breed geaccepteerde opvattingen over hiv en aids op zijn kop lijkt te zetten. Hij interviewde daartoe hiv-positieven, artsen en wetenschappers, waaronder nobelprijswinnaar Kary B. Mullis en nobelprijsgenomineerde Peter Duesberg. Scovill’s vrouw Christine Maggiore, die in 1992 zelf hiv-positief bleek, overleefde de termijn die artsen haar gaven. Niet door medicijnen te slikken, maar door het stellen van kritische vragen.