Cowbird
"Een openbare bibliotheek van de menselijke ervaring" – dat was wat Jonathan Harris met Cowbird wilde creëren. Het platform biedt zijn gebruikers – 'citizens' – de mogelijkheid hun uit het leven gegrepen verhalen te vertellen, meestal in een vast format: één foto, begeleid door een niet al te lange tekst. Maar er zijn ook afwijkende vormen te vinden, zoals audioverhalen en beeldessays. De verhalen zijn doorzoekbaar op onderwerp, waar zijn ze geschreven en door wie, maar je kunt ook het toeval laten kiezen. Sinds de lancering van de site op Valentijnsdag 2012 bood Cowbird zijn ruim 14 duizend gebruikers een mogelijkheid om zichzelf te uiten in verhalen die diepgaander en blijvender zijn dan een Facebook-post; verhalen die ook over vijftig jaar hun waarde zullen hebben behouden. Vijf jaar en 88.551 verhalen verder besloot Harris dat het mooi was geweest. Op 1 maart 2017 ging Cowbird op slot. De huidige site is een verhalenarchief waaraan geen nieuwe bijdragen meer worden toegevoegd, maar waarin je als bezoeker nog altijd urenlang kunt verwijlen.