The War Room
James Carville, bijgenaamd Ragin' Cajun, was het brein achter de verkiezingscampagne van Bill Clinton. Hij bedacht onder meer het motto waarmee Clinton zou scoren: 'time for a change'. De War Room is de kamer in Little Rock, Arkansas, van waaruit de campagne werden vormgegeven door Carville en zijn staf. Documentaire-makers D.A. Pennebaker en Chris Hegedus kregen toestemming te filmen in deze ruimte en verbleven daar zo lang dat hun aanwezigheid en vooral die van de camera schijnbaar zonder restricties werden geaccepteerd, als waren ze een deel van het interieur. THE WAR ROOM is een onthullend portret van zowel de campagne als van de mensen die Clinton in het zadel hielpen, in de beste traditie van de cinema-vérité.