We Feel Fine
Dit door Jonathan Harris en Sep Kamvar gemaakte zoeksysteem spit elke paar minuten de laatste blog entries die over de hele wereld gepost zijn door op het voorkomen van de zinsneden "I feel" en "I am feeling". Wanneer het die tegenkomt, pakt het systeem de hele zin tot aan de punt en identificeert het welk gevoel daarin wordt uitgedrukt (bijvoorbeeld: verdrietig, blij, terneergeslagen). Leeftijd, geslacht en geografische locatie van de auteur worden ook opgezocht en samen met de zin opgeslagen; hetzelfde gebeurt met de plaatselijke weersomstandigheden op het moment dat de tekst gepost werd. Het resultaat is een database van vele miljoenen menselijke gevoelens, die zich met vijftien- tot twintigduizend nieuwe gevoelens per dag uitbreidt. Via speelse interfaces kunnen de gevoelens doorgezocht en gesorteerd worden naar verschillende demografische tranches. In de kern is We Feel Fine een kunstwerk waarvan iedereen auteur is; het groeit en verandert naarmate wij groeien en veranderen, en vormt de weergave van wat er omgaat op onze blogs, in onze harten en in onze gedachten.