Memory Room
Een jonge bosbouwer werd in 1946 naar Noord-Finland gestuurd om bomen te zoeken die groot genoeg waren om als elektriciteitspalen in Ierland te dienen. Van zijn gevaarlijke reis resten slechts een paar telegrammen die hij naar het thuisfront stuurde. Regisseurs Feargal Ward en Adrian Duncan treden letterlijk in zijn voetsporen in deze barre tocht door de subarctische wildernis, gevangen in dromerige, hallucinante beelden. De fantastische soundscape met ijle hoge tonen maakt de desolate, mysterieuze sfeer alleen maar intenser.