Koorehpazkhaneh
Mohammad Reza Mogaddasian filmt het eentonige gesjouw en geploeter in een steengroeve in Teheran, waar voornamelijk kinderen werken. De werkgevers huren liever kinderen in voor deze seizoensarbeid omdat die minder hoge eisen durven te stellen aan de arbeidsomstandigheden. Het is dus ook droef gesteld met die arbeidsomstandigheden in de bakstenen-industrie. Elfjarigen die zelf amper 35 kilo wegen, sjouwen er zo’n 16000 kilo steenklei per dag, waarmee zij per dag achttien kilometer afleggen bij een temperatuur van rond de veertig graden. Mogaddasian praat met deze 21ste-eeuwse ‘Oliver Twists’. Hij vraagt hen hoe lang zij al in de bakstenen-industrie werken, wat ze verdienen, wat ze te eten krijgen, hoe hun dagen eruitzien en hoe hun lichamen lijden onder de zware druk.