How Do I Survive My Friend!
In de vijftig jaar van haar onafhankelijkheid, heeft de Indiase regering een ontelbaar aantal mensen van hun land verdreven ten gunste van een dam, een mijn of een fabriek. Voortdurend komen nieuwe plannen ter sprake en worden andere dorpen weggevaagd. In de documentaire KAISE JEEBO, RE! staat de Sardar Sarovardam centraal. Bij de voltooiing van de Bargidam, zevenhonderd meter boven Sardar Sarovar, liepen 162 dorpen in Madhya Pradesh onder water. In totaal verloren een miljoen mensen het land dat ze eeuwen hadden bewoond en bewerkt. Deze georganiseerde vernieling van oude tribale culturen en ecosystemen ziet de Indiase regering slechts als een geringe prijs voor de vooruitgang.