Antiracist
De Zweedse filmmaakster Liv Weisberg signaleerde in de berichtgeving over vreemdelingenhaat in de media de tendens om de nadruk te leggen op de racistische uitingen zelf, in plaats van aandacht te schenken aan de slachtoffers. Bovendien is zij teleurgesteld in het geringe vermogen van de mens om van de (recente) geschiedenis te leren. In ANTI-RASISTER portretteert zij daarom drie strijders tegen xenofobie en intolerantie die naar haar mening wel het goede voorbeeld geven. We maken kennis met de Uruguayaanse Soledad Pinero Misa, werkzaam voor de in Stockholm opererende organisatie Youth Against Racism; schrijver en mensenrechtenactivist Sven Lindquist; en Patric Johansson, voormalig veiligheidsagent en verklaard antifascist.