“Natalie Paneng woont in Johannesburg en in het cyberdorp genaamd internet”, vermeldt de biografie van de Zuid-Afrikaanse kunstenaar. De fysieke wereld en de digitale staan op gelijke voet in de utopische kunst van Paneng, waarin ze in verschillende media onderzoekt hoe onze online persona’s zich verhouden tot de realiteit. In de virtualreality-ervaring Natalie’s Trifecta verwelkomt ze ons in die beide werelden, plus nog een derde: haar fantasie.
Vanuit de ‘Homeworld’ van de ervaring heb je toegang tot drie poorten die naar drie bijzondere werelden leiden. De ‘Exhibition Space’ is een digitale galerie waar Panengs werken te zien zijn zoals ze haar werk in fysieke galerieruimten opstelt. De ‘IRL World’ (In Real Life) brengt ons naar Panengs atelierruimte, waar we haar aan het werk zien en waar ze vragen over de VR beantwoordt – van “Wie is Natalie?” tot “Waarom al die Natalies in het werk?”.
Tenslotte is er ‘Niceatopia’, de droomwereld die Panengs werk voedt en waar ze de bezoeker uitnodigt te spelen in een digitale utopie. Natalie’s Trifecta biedt de gebruiker een reis door deze drie werelden om de verschillende elementen te ervaren die samen de kunstenaar maken.