The Soccer Boy
De tienjarige Amil heeft één grote droom: profvoetballer worden. Hij komt uit Sarajevo en woont nu zes jaar in Denemarken. De afgetrapte voetbal die hij in Sarajevo heeft gekocht, is zijn mooiste bezit. Zijn club speelt sinds kort in de eerste divisie en heeft daarom echte T-shirts gekocht met lange mouwen en de namen van de spelers erop. Amil bereidt zich op de eerste wedstrijd voor door de opstelling op papier te tekenen. Met de aanvoerder van zijn team heeft hij het vooral over diens nieuwe beugel, waar hij, tot vermoeienis van Amil, urenlang over kan vertellen. Amils vriend Yunus voetbalt ook, maar voor een rivaliserende club uit de buurt. Ze zullen elkaar binnenkort zeker tegenkomen tijdens een duel. Natuurlijk probeert Amil beter te zijn dan Yunus, maar de dingen lopen niet altijd zoals Amil het wil.