Why We Fight 7: War Comes to America
Uiteindelijk was het de Japanse aanval op Pearl Harbour (december 1941) die de Verenigde Staten de Wereldoorlog introk. Het was voor veel Amerikanen onduidelijk waarom zij, net als aan het eind van de Eerste Wereldoorlog, weer voor Europese belangen zouden moeten vechten. Van regeringswege werden reeksen voorlichtingsfilm gemaakt, waarbij de -serie (1942-1945) van de bekende regisseur Frank Capra de beroemdste reeks is. De grondslagen van de Amerikaanse democratie werden uitgelegd en er werd de nadruk op gelegd dat de Engelsen daar ook voor streden. De zevende in de serie, (1945) vormt een terugblik op hoe de Verenigde Staten bij de oorlog werden betrokken.