The Devil's Lair
Braaim is de leider van de Nice Time Kids, een drugsbende in The Cape Flats, een verarmde buitenwijk van Cape Town, Zuid-Afrika. De extreme armoede is het gevolg van de gedwongen huisvesting, vanaf de jaren vijftig, van arme niet-blanke gezinnen door het Apartheidsregime. In cinéma vérité-stijl biedt de film een intieme en confronterende blik op het leven van Braaim, zijn criminele entourage (waarvan slechts een enkel gezicht wordt geblurd) en zijn gezin. De camera gedraagt zich grotendeels als fly on the wall, bij bendebesprekingen en drugsgebruik, af en toe begeleid door sfeervolle muziek en afgewisseld met monologen door de grijzende Braaim, die steeds meer twijfelt aan zijn carrière als drugsbaas, en diens echtgenote Gadija, die na zeven jaar huwelijk een scheiding overweegt ter bescherming van zichzelf en hun drie kinderen: een schoolgaande dochter, een zesjarig zoontje en een peutermeisje. En terwijl Braaim te kampen heeft met voortsudderende huwelijksproblemen, moet hij tussendoor leiding geven aan de gewapende territoriumstrijd met twee rivaliserende drugsbendes, de Americans en de School Boys. Hij slaagt er daarbij niet in om, zoals hij zegt te willen, zijn kinderen weg te houden van zijn gekozen levensstijl. Ook al hangt er een kaart met 'No 1 Dad' aan de muur.