Master, a Copacabana Building
'Master' is de naam van een flatgebouw van twaalf verdiepingen in Copacabana, de uitgaanswijk van Rio de Janeiro. Gedurende vier weken in de zomer van 2001 huurde de crew van Eduardo Coutinho er een van de 276 appartementen en maakte van daaruit een film over de bewoners. Aan het woord komt ook de beheerder van het gebouw, die de voormalige probleemflat in een paar jaar tijd wist te veranderen in een 'familiecomplex'. Met interviews en een paar gestolen momenten in de gangen van het gebouw wordt deze wereld verkend. De meeste flatbewoners zijn afkomstig uit de lagere middenklasse en weten maar net te ontsnappen aan de armoede. Maar daarmee houdt de overeenkomst op, want zoveel bewoners, zoveel verhalen. Soms gebracht op zelfverzekerde toon, soms met afgewende blik. Een verliefd stel vertelt hoe ze elkaar op latere leeftijd leerden kennen. Een man haalt herinneringen op aan de keer dat hij Frank Sinatra ontmoette. Een studente woont voor het eerst op zichzelf en mist oma's aardappelpannenkoeken. Een leeftijdgenote heeft het moeilijk met haar werk als callgirl. Dat een filmploeg geïnteresseerd is in hun verhaal, brengt een enkeling van zijn stuk. Hoop, angst, dromen, herinneringen, liefde en eenzaamheid komen tevoorschijn vanachter de deuren van een doorsnee flatgebouw.