The Last Hour in the Sun
Emile is al op jonge leeftijd, aangemoedigd door het grenzeloze enthousiasme van zijn vader, gefascineerd door vliegtuigen. Te leren vliegen, dat is zijn grote droom. Als zijn ouders besluiten om hem te helpen met de torenhoge kosten die een opleiding tot piloot met zich meebrengt door de overwaarde van hun huis in te zetten, komt de verwezenlijking van die droom binnen handbereik. Althans, zo lijkt het. Want nadat hij zijn brevet heeft gehaald, valt de toekomst genadeloos in duigen: mede als gevolg van de financiële crisis zijn er nauwelijks banen in de luchtvaart. Zes jaar later is zijn brevet verlopen en is Emile een illusie armer. Hij twijfelt aan zijn identiteit - wie of wat stelt hij nog voor als hij niet kan doen wat hij het liefste doet en waarvoor hij is opgeleid? Daarbij voelt hij zich ellendig over de schulden die voor hem gemaakt zijn. Ook vader heeft last van schuldgevoelens: heeft hij Emile niet te hard gepusht? In dit portret, samengesteld uit gesprekken met Emile en zijn vader, associatieve beelden en fragmenten uit home movies, probeert filmmaakster en zus Suzanne de complexe wederzijdse emoties te ontrafelen en Emile te steunen in zijn worsteling.