Hearts and Minds
Voor veel Amerikanen is film het medium waarmee zij het collectieve trauma over de Vietnamoorlog verwerken. Regisseur Peter Davis onderzoekt wat het effect van de oorlog op het leven van 'gewone' Amerikanen is geweest. Ook interviewde hij politieke leiders, die tijdens de oorlog verantwoordelijk waren voor de beslissingen. Hearts and minds combineert filmmateriaal van het slagveld met fragmenten uit Hollywood?films, die de populaire attitude ten aanzien van Aziaten en het communisme verduidelijken.
Kopple: "Hearts and minds schetste een onuitwisbaar beeld van het conflict in Vietnam en gaf zo vorm aan de manier waarop mensen de oorlog zagen. Dit is een documentaire die niet alleen verslag deed maar tevens mensen motiveerde om de geschiedenis te veranderen."