Silent Witness
Zo'n zestig mensen per jaar plegen in Londen zelfmoord door in de Thames te springen. Peter Clements van de Londense politie heeft als functie de lijken te identificeren en de nabestaanden te informeren over de dood van hun verwanten. Een emotioneel veeleisend beroep, dat Clements volhoudt door zich te wapenen met humor. De film volgt hem in zijn onderzoek naar drie zelfmoordgevallen. In het eerste geval slaagt Clements erin de identiteit van een vrouw, die bijna dertig jaar geleden zelfmoord pleegde, te achterhalen. De film gaat in op de mogelijke oorzaken van haar zelfmoord. Vervolgens volgt de film Clements in zijn poging om de identiteit vast te stellen van een oude man, die niet meer bij zich droeg dan een bril en twee kammetjes. In de derde zaak wordt de hulp van Clements ingeroepen om de identiteit te achterhalen van een verdronken jongeman, met als aanknopingspunt een tatoeage van de voetbalclub Arsenal op zijn arm. In Silent witness doemt achter het verhaal over een professionele politie-ambtenaar die een uniek beroep uitoefent, een wereld op van mensen die in de Thames bevrij ding zoeken voor hun wanhoop en eenzaamheid. Ook onderzoekt de film waarom de rivier zo'n grote aantrekkingskracht uitoefent op su‹cidale personen.