Classe de lutte
Classe de lutte is de eerste film die gemaakt en geproduceerd werd door de Medvedkine?groep, eensamenwerkingsverband van een aantal marxistisch georiënteerde filmmakers. De film vertelt het verhaal van de ineen horlogefabriek werkende Suzanne die de andere werkneemsters mobiliseert om zich in een vakbond teverenigen. We zien hoe haar inspanningen worden tegengewerkt door zowel de intimiderende houding van dedirectie als door een gebrek aan enthousiasme bij de vakbondsleiders.Voor Suzannne betekende haar vakbondswerk in meerdere opzichten een verrijking: "In dezelfde tijd dat ik dearbeidersstrijd ontdekte, heb ik ook het belang van het culturele leven ontdekt. Kunstenaars en dichters hebbenons ook iets te zeggen."