Zogenaamde tetromino's, puzzelstukjes van vier vierkantjes in zeven verschillende vormen, tot horizontale balkjes zien te smeden. En dat in een steeds zenuwslopender tempo. Dat is Tetris, een klassieker onder de computerspelletjes. Net als Pacman en Super Mario Brothers heeft bijna iedereen het wel eens gespeeld. Maar van de wereldrecords die de echte toppers in de boeken zetten, zullen de meeste mensen alleen maar kunnen dromen. Zo behaalde Ben Mullen met 296 de hoogste balkjesscore aller tijden, terwijl de Aziaat Harry Hong het wereldrecord in punten met een select groepje moet delen - omdat de Tetris-teller het bij 999.999 voor gezien houdt. Eén prestatie spreek echt tot de verbeelding. Thor Aackerlund zou als enige speler in de geschiedenis het gevreesde level dertig hebben bereikt, voorbij de 'kill zone' waarin de blokjes bijna sneller vallen dan het menselijk oog kan volgen. En dat alles dankzij zijn vibrerende linkerduim. Helaas is hij vergeten het op video vast te leggen. We volgen de computerhelden in hun voorbereidingen op het allereerste Tetris-wereldkampioenschap in 2010. Ze leggen voor de camera hun - zeer uiteenlopende - spelstrategieën bloot, halen weemoedig herinneringen op aan een vaak decennialange spelcarrière en geven volmondig toe na intensieve spelsessies zelfs te dromen van de vallende en draaiende blokjes. De hamvraag is ondertussen of Thor komt opdagen, om zijn voor bovenmenselijk gehouden prestatie met bewijs te staven.