The Wait
In veel opzichten is Rokhsar Sediqi een gewone scholier, die in een Deens dorp woont, bij de plaatselijke voetbalclub speelt en met haar vriendinnen praat over welke acteur uit ze het leukst vinden. Niet zo gewoon is het dat zij dreigt te worden uitgezet. Ze is vijf jaar geleden met haar gezin uit Afghanistan gevlucht en in Denemarken beland. Maar een verblijfsvergunning krijgen haar ouders niet, omdat de autoriteiten niet geloven dat zij in Afghanistan gevaar lopen. Omdat Rokhsar de enige in het gezin is die vloeiend Deens spreekt, is de veertienjarige belast met het contact met advocaten, de immigratiedienst en andere instellingen. Het trekt een zware wissel op haar geestelijke gezondheid. In een observerende stijl registreert de documentaire het dagelijks leven van Rokhsar, terwijl de situatie steeds nijpender wordt en het gezin in spanning wacht op uitzetting. De film laat zien hoe vrienden, kennissen en buren steun bieden, maar ook hoe onverbiddelijk het strenge Deense asielbeleid is.