Lone Star Hate
Tyler is een rustige, typisch Amerikaanse gemeenschap in Oost-Texas. In het weekeinde springen tientallen stroblonde cheerleaders de hoogste sprongen voor het plaatselijke footballteam en op zondag komen de gelovigen bijeen om met veel nadruk Gods wetten te belijden. Tyler is ook het plaatsje waar in 1993 de brute en zinloze moord plaatsvond op de jonge Nicolas Ray West, een jonge homoseksueel. LONE STAR HATE volgt met de spanningsopbouw van een thriller en de interviewtechnieken van een doorgewinterde rechercheur de getuigenissen van de drie verdachten die kort na de moord werden gearresteerd. Twee van hen, Donald Aldrich en Henry Dunn, zijn inmiddels tot de doodstraf veroordeeld en zitten hun dagen uit in de dodencel. De derde, David McMillan, staat aan de vooravond van de rechtzitting waarin duidelijk moet worden wat precies zijn rol was in het geheel. Is hij de onschuldige jongeling, die door zijn vrienden werd meegesleurd in een uit de hand gelopen ? Of speelde hij een actieve rol in de dood op West? Tegenstrijdige bekentenissen, een videoband van een politieverhoor en de getuigenissen van Aldrich en Dunn die niets meer te verliezen hebben en elkaar beurtelings de zwarte Piet toeschuiven, zorgen voor een spannende en onthutsende film.