De Olympische Spelen 2014 in Sotsji zullen de eerste Winterspelen zijn die in een subtropisch vakantieoord worden gehouden. De duurste Spelen tot nu toe breken alle Olympische records op het gebied van corruptie en megalomanie. Poetins regering laat iedereen naar zijn pijpen dansen, van oligarchen tot de gewone mensen die de rekening van de Spelen gepresenteerd krijgen. Machthebbers en gedupeerden spreken zich uit in deze onderzoeksdocumentaire die het verborgen motief achter Poetins Spelen blootlegt. Zo zegt criticaster Garri Kasparov dat de hele Poetinpropaganda rond de Olympiade vooral is bedoeld om de privatisering van de grond van Sotsji te bespoedigen. Vele bewoners moesten gedwongen plaatsmaken voor hotels, skischansen en een grote haven, die vervolgens werden weggevaagd door storm of landverschuivingen omdat het Olympisch dorp bovenop een moeras op de warmste plek van Rusland is gebouwd. Het verhaal van deze milieuvervuilende Spelen is er vooral één van bedreigingen en een gigantische strijkstok, die ervoor zorgt dat de 45 kilometer lange weg naar het Olympisch dorp zo duur is uitgepakt dat hij net zo goed met goud of zwarte kaviaar kon worden geplaveid. De regisseur kreeg vele sleutelfiguren te spreken, van de burgemeester van Sotsji en corrupte aannemers, senatoren, lobbyisten tot de voorzitter van het nationaal Olympisch comité.