The Happy Sad Route (and a Comedian)
Een persoonlijke road movie waarin de Nederlandse komiek Jan Jaap van der Wal door de voormalige Joegoslavische landen reist. De afgelopen jaren probeerde een kleine groep komieken in de regio een comedyscene op te zetten. Het bleek geen makkelijke opgave: publiek is er maar mondjesmaat en geld al helemaal niet. Maar het belangrijkste is misschien wel dat de komieken en hun publiek een recente geschiedenis delen waar moeilijk grappen over te maken zijn. Onder het motto 'Differences are funny' probeert deze opkomende scene van jonge stand-up comedians alle taboes en ander historisch zeer naast zich neer te leggen. Van der Wal reist naar Kroatië, Servië en Bosnië om zijn collega's te ontmoeten en om er zelf op te treden. Aan de hand van de strijd die de komieken in de Balkan voeren, onderzoekt hij zijn eigen twijfels over een toekomst als stand-up comedian in Nederland.