One Fine Day
Achter de grootste daden zit vaak een onbekend, 'gewoon' mens. Deze film portretteert zes van die mensen, die met een kleine geweldloze daad iets in gang hebben gezet dat grote invloed heeft gehad op de wereld. Journalistieke reportages en interviews met deze onbekende helden worden afgewisseld met verstilde, poëtische beelden. De geïnterviewden lieten hun sporen na, elk op een andere manier. Het Irakese meisje Rania weigerde haar onder dwang omgegespte bomgordel te detoneren; bij de 'Tree of Nails'in Irak doen voorbijgangers in haar naam een wens door een spijker in de bast te slaan. John Carlos was een van de Amerikaanse atleten die veel ophef veroorzaakte toen hij tijdens de medailleceremonie van de Olympische Spelen een zwartgehandschoende vuist omhoog stak, als protest tegen racisme. Een Chileense scholiere leidde protesten over het onderwijs in haar land en dwong zo de instelling van een studiefinancieringssysteem af. Kerkgangers in Oost-Berlijn organiseerden samen het vreedzame protest waardoor uiteindelijk de muur viel. De Birmese monnik Kovida ontstak in woede toen een monnik door het leger werd vermoord en zette de protestacties door monniken op touw. En dan is er de anonieme Chinese internetter, een wat gezette, werkloze jongen, die het belangrijk vindt om keer op keer door de overheid verwijderde filmpjes weer terug online te zetten. Een filmische ode aan doodgewone mensen die toch het verschil maken.