Babilônia 2000
Op de dag van de millenniumwisseling vragen vijf filmcrews de bewoners van Chapéu Mangueira en Babilônia, twee favela's tegenover het Copacabana-strand in Rio de Janeiro, wat ze die dag gedaan hebben, en wat hun toekomstplannen zijn. Met hun digitale camera's filmen ze ook de momenten vlak voor het interview, als de mensen bezig zijn met hun dagelijkse dingen. Fátima heeft net haar haar geverfd ('ik ben dan wel arm, maar ik moet er toch goed uit blijven zienZe voorspelt dat de 21e eeuw begint met zeven donkere jaren. De kleine Jessica heeft één wens: ze wil graag naar 'The beauty and the beast' kijken. Een jonge vrouw verwacht dat liefde en harmonie zullen gaan heersen over de wereld, terwijl een oudere vrouw sombert dat er niets zal veranderen. Het geweld en de werkloosheid zullen gewoon blijven bestaan.