Bgirl Badli
“Break is vrij zijn, break is familie. Break is gewoon mezelf zijn.” Breakdance-girl Mali is pas 14, maar ze gaat al naar een dansacademie in Brussel, waarvoor ze is verhuisd. Ze is vastberaden daar nieuwe stappen te zetten: moderne dans, ballet, improvisatie.
Mali’s overpeinzingen in voice-over vloeien samen met de nu eens kalm observerende, dan weer energieke en soms ook dromerige beelden die tezamen een impressie geven van deze belangrijke fase in haar leven. We zien haar met vrienden op de breakvloer bij een battle, met een trainer op de academie waar ze nieuwe passen oefent, op de massagetafel of thuis bij haar zus, bij wie ze inwoont. De montage volgt haar gemoed. Een portret in dansbewegingen.