Del olvido al no me acuerdo
DEL OLVIDO AL NO ME ACUERDO is een portret van de Mexicaanse schrijver Juan Rulfo, die leefde van 1918 tot 1986. Niet zozeer de schrijver en zijn werk staan echter centraal, maar de mens Juan Rulfo, gezien door de ogen van hen die hem gekend hebben. Het zijn oude mannen en vrouwen die, zittend voor hun huis op een bankje, of wandelend in het droge en verlaten Mexicaanse landschap, herinneringen ophalen aan vroeger tijden. Een vrouw zoekt in een stad naar de precieze plek waar zij als jong meisje als een blok viel voor de charmes van Rulfo. Een man vertelt over de plaats waar Rulfo vaak verbleef, maar veel is er niet te vertellen; de herinneringen zijn vaag geworden, details zijn verdwenen. Flarden van teksten, liefdesliedjes, komen boven en brengen de mensen heel even terug in de tijd. Zo wordt de film vooral een verhaal over het geheugen. De stijl is navenant: fragmentarisch en soms verwarrend, dan weer haarscherp en dan weer vervagend in de onscherpte van de herinnering.